Chocolate Banana Muesli Minis: Made Good

madegood

Bij de Albert Heijn zag ik een mooi geel pakje in de schappen staan. Het zijn deze Chocolate Banana Muesli Minis van het merk Made Good. Ze zijn biologisch, zonder geraffineerde suiker, gluten, pinda’s, noten, melk, soja, eieren en sesam én ze zien er leuk uit. We kochten ze om ze uit te proberen en omdat ze in de aanbieding waren, want het kost best wat: 2,99 euro voor een pakje waar de balletjes in zitten verpakt in 4 losse zakjes.

Dit soort uitprobeersels worden meestal zo snel mogelijk opengemaakt na betaling. Ik kon het nog even uitstellen tot de kinderen in de bakfiets zaten op weg naar huis. Toen werd het pak snel opengemaakt en mochten we allemaal een balletje proeven. Ze zijn lekker en leuk! Het zijn leuke zakjes om mee te nemen naar bijvoorbeeld de dierentuin, of voor de lunch op school.

Made Good schrijft blij op de verpakking dat er ook groenten inzitten. Dat is een beetje een verkooptruc, want de groenten zitten erin als kleurstof, niet als manier om meer vitamines en mineralen binnen te krijgen.

De mini’s bestaan in drie verschillende smaken. Made Good maakt ook Paleo Fruit & Nut Bars in vier verschillende smaken. De repen heb ik nog niet getest. Ze zijn ook suikervrij en zien er lekker uit, dus ik ga ze een keer proberen!

Zou ik de mini’s nog een keer kopen? Ja! Als we een keer een dagje ergens naartoe gaan, dan is neem ik ze mee als verrassing.

Gepost in rubriek Tips

Hulp nodig bij stoppen met suiker?

banner voor cursus 40 dagen zonder suikerDe cursus "Natuurlijk Suikervrij" helpt je 40 dagen lang om van de suiker af te komen en leert je een suikervrij eetpatroon aan. Ruim 140 lezers van SuikerWijzer volgden de cursus van Miss Natural al. Er is zelfs een niet-goed-geld-terug-garantie.

Door je via ons aan te melden steun je automatisch SuikerWijzer.nl.

6 reacties op “Chocolate Banana Muesli Minis: Made Good” - Geef jouw reactie

  1. Geweldige site met veel helpende informatie! Sinds donderdag suikerarm/vrij aan het eten en dat is nog best een uitzoekerij!

    Als chocolade liefhebber trok bovenstaande tip mij om toch zo nu en dan iets lekkers te kunnen eten wat ik niet eerst zelf hoef te gaan maken. Helaas zag ik bij het doorklikken naar de site bij de ingrediëntenlijst allerlei zogenaamde ‘verborgen’ suikers staan: rietsuiker, kokossuiker, agave nectar, agave inuline. Het is wel biologisch, maar het blijven toegevoegde suikers. Of heb ik de term verborgen/geraffineerde suikers nog niet helemaal goed begrepen?

    Ik hoor graag wat jullie hier, als ervaren suikervrijen, over kunnen vertellen. Ik zal de site in elk geval vaak raadplegen in mijn ontdekkingstocht!

    Hartelijke groet,
    Savannah

  2. Hoi Savannah!
    Het is inderdaad in het begin een heleboel uitzoekerij! Op een gegeven moment weet je van de meeste producten wel of er wel of geen toegevoegde suiker in zit en is het veel makkelijker. Leuk dat je zoveel hebt aan onze site!

    Over je vraag, het ligt eraan welke suikers je precies niet meer wilt eten. Wij eten geen geraffineerde (witte) suiker, maar wel natuurlijkere suikers zoals kokosbloesemsuiker en agave. Die kan je lichaam veel beter verwerken dan witte suiker én die laten je bloedsuikerspiegel niet zo schommelen. We letten wel op dat we weinig van die zoetmiddelen gebruiken, van teveel is ook bij natuurlijkere suikers niet goed voor je lichaam. Maar af en toe bijvoorbeeld een paar van die Made Good-balletjes eten past prima in onze manier van eten.

  3. Dank je voor je reactie Anna. Heel fijn.

    Je antwoord roept bij mij echter weer een vraag op haha! Want wanneer is een suiker natuurlijk en wanneer is het een zoetstof of geraffineerde suiker???

    Ik zit intussen in een flinke ontwenningsfase waarin ik me ziek voel zonder ziek te zijn. De ontwenningsverschijnselen die ik op de site teruglas herken ik bijna allemaal. De één wat meer dan de ander.
    Bekaf, trillen, duf, weinig concentratie, af en toe hartkloppingen/misselijk/hoofdpijn. En zo nu en dan flink trek in chocola oid.

    Ik was dan ook flink verslaafd aan zoet. Een bonbonbloc van 200 gram at ik rustig in een half uur weg en als er daarna nog meer in huis was dan at ik daar net zo makkelijk van door. Idem voor een zak Engelse drop van 300 gram oid (het water loopt me in de mond als ik er over deze heerlijke, maar ongezonde producten schrijf hihi)

    Kortom, ondanks dat ik wist dat het echt onverstandig was at ik mateloos door. Ik wist dat het anders moest, maar kon de drive niet vinden. De laatste weken heb ik het zo druk gehad dat ik de hele dag door aan het snoepen was om overeind te blijven én vanuit gewoonte, omdat het zo lekker is.

    De eerste twee suikervrije dagen waren makkelijk, maar de afgelopen vier dagen vragen behoorlijk wat doorzettingsvermogen. Daar ontbreekt het mij gelukkig niet aan als ik eenmaal de knop heb gevonden. En die knop is vorige week donderdag omgegaan toen ik doodmoe en duizelig thuis zat en ik de film met de naam ‘That SUGAR Film’ op aanraden van een vriendin bekeek. Dát was de harde realiteit die ik nodig had.

    Ik ben vastbesloten en gemotiveerd om door te zetten om voor eens en voor altijd met die bodemloze zoet-put af te rekenen. De ‘aanvallen’ van zoetbehoefte zijn niet ineens weg, maar ik kan het nu wel verdragen zonder toe te geven aan die instant bevrediging.

    Er schrijft hier een blij mens die zich nu nog even ziek voelt, maar het vooruitzicht heeft van een gezonder, vitaler en helderder leven!!

    Dankbare groet,
    Savannah

    PS. Heb je misschien nog een tip waar ik zoetstofvrije (en uieraard suikervrije) kauwgum oid kan vinden? Ik at regelmatig een kauwgommetje of een paar tictacjes om op iets fris te knabbelen, maar inmiddels heb ik gezien hoeveel rotzooi er in die suikervrije varianten zit; daar wil ik dus ook mijn lijf niet meer mee belasten.

  4. Op onze site vind je allerlei informatie over wat wel en geen natuurlijke suikers zijn.
    Kauwgom eten wij nooit, dus ik zou het zo niet weten. Er zijn wel laurierdropjes waar geen suiker aan is toegevoegd, dus dat zou je af en toe kunnen eten. Sommige mensen vinden het lekker om een vers muntblaadje of steviablaadje op te eten, dat kan ook (maar dat kan je niet meenemen in je tas). Misschien gewoon een paar nootjes proberen?

    Als je ineens je voeding erg aanpast, moet je wel opletten dat je alle belangrijke voedingsmiddelen wel binnen krijgt. Als je echt alleen snoep en koekjes laat staan, dan is dat helemaal prima.

  5. Dank je voor de tip. Ik ga me er nog verder in verdiepen!

    Mijn nieuwe voedingspatroon bestaat uit het skippen van alle voor de hand liggende producten (snoep, junkfood, ijs, etc.) en de kant en klare pakjes/sauzen/maaltijden en suikerhoudende tussendoortjes als ontbijtkoek, kokosbrood etc.

    Ik heb ‘t een en ander aan suikervrije producten gekocht zoals suikervrije pindakaas en tamari en eet verder lekker fruit, noten, groente, speltcrackers/brood/pasta, rijst, kaas, roggebrood dus volgens mij kom ik wel aan de belangrijke voedingsmiddelen.

    Vandaag heb ik de kip/kalkoen in pittige tomatenroomsaus gemaakt die ik op deze site vond. Ik ga hem nog wat aanpassen naar mijn smaak, maar heb er vanavond al aangenaam van gegeten!

Jouw reactie

Je e-mailadres wordt niet getoond. Velden met een * zijn verplicht.